Image

queer incepe cu Palestina

1

queer nu începe de nicăieri anume, queer începe de peste tot

queer nu îngrijește nicăieri anume, queer îngrijește peste tot

queer nu se termină nicăieri anume, queer nu se termină.

queer începe ori de câte ori este nevoie, linii strâmbe, afazice, în toate părțile

queer începe ori de câte ori este nevoie, nu începe nicăieri

ori de câte ori este nevoie, queer își restructurează tălpile și palmele și atenția

queer este acțiune, tălpile acțiunii calcă peste tot, palmele acțiunii prind peste tot

atenția acțiunii e mereu gata să se rupă în bucăți, să se arunce în părți, să se focalizeze strâmb

să uite de sine, queer e atenția la descentralizarea continuă a queer, queer e politici ale

inumanului.

queer este analfabetx

pentru că atunci când vorbești împotriva crimei, nu ai cultură

pentru că atunci când scrii împotriva crimei, scrii greșit

pentru că atunci când te ridici împotriva crimei, te ridici strâmbă

tot ce îmi doresc este să fiu analfabetx, dacă cultura este a crimei

dacă vorbirea are acustica crimei, vreau să vorbesc greșit

dacă scrisul are grafia crimei, vreau să scriu greșit

queer este libertatea de a refuza premiul, statutul, cultura, banii, siguranța, sănătatea

atunci când toate astea sunt plătite cu prețul genocidului

queer este disprețul pentru respectabilitate

queer este să mă piș pe cultura ta care nu are alt scop decât cel de a scuza crima

tot, știu acum, tot ce este în acest conglomerat numit cultură, alb și curat, și libidinos,

tot este făcut pentru a scuza crima, crima trecută, crima prezentă și crima viitoare

un genocid nu se face decât cu o cultură care să îl hrănească

un genocid se face doar în condițiile unei culturi care să îl crească

un genocid este mereu făcut de o cultură care să îl mângâie pe creștet

cultura spune genocidului: ești bun, am stabilit eu toate condițiile de posibilitate pentru tine

și de validitate și de existență și oricine se va găsi să te condamne, logica va fi a ta

eu sunt cultura și nu am alt scop în afara genocidului

și toți oamenii de cultură au zis amin amin aceasta e cultura în afara ei suntem nimeni

queer e să vrei să fii nimeni

nimic, un gunoi, x analfabetx, x nebunx, x huliganx, nimeni nimeni nimeni

dacă condiția pentru cineva este un holocaust

dacă condiția pentru sănătate mintală este un holocaust

dacă condiția pentru o viață sănătoasă și lipsită de griji este un holocaust

x corpx este queer atunci când învață politicile puterii sale

x corpx are puterea de a protesta, x corpx are puterea de a urla

x corpx are puterea de a ocupa un spațiu, de a disloca un spațiu, de a blasfemia un spațiu

de a dezvăța gramaticile unui spațiu, de a produce fonetici disonante,

x corpx are puterea de a deranja

de a deranja liniștea, acordul, genocidul

rasismul, dezumanizarea, retoricile luminii și întunericului, de a scuipa peste cultura crimei

corpx queer este corpx care tremură în fața genocidului, care urlă în fața genocidului

care lovește genocidul, care lovește cultura, care lovește abilitatea,

abilitatea culturală de a consimți la genocid

iată standardul

iată supra-meta-trans-post-omul

queer este inumanul, și nici măcar

queer este orice nu e omul în numele căruia se face genocidul

queer este orice nu e omul pentru care se face genocidul

queer nu se mai poate raporta la om, omul este al genocidului

umanul este caracteristica acelui cineva care poate consimți la genocid

inumanizați-vă, cât mai e timp.

2

mereu când simt asimilarea, fac un gest obscen, dau în lături, mă fac neasimilabilă

mereu când simt că sunt prea confortabilă, că sunteți prea confortabili, fac un gest obscen

fac un pas în spate, pentru că știu, confortul meu va da vulgaritatea altuia

confortul meu va da închisoarea altuia, nebunia altuia, confortul meu va da moartea altuia

refuz confortul vostru, refuz să stau între voi, refuz asimilarea

acestea nu sunt pentru voi, acestea pot fi doar inconfortabile pentru voi

aceste versuri miros urât și aici nu puteți intra cu odorizant, nu are putere destulă

aceste versuri sunt pentru voi doar în măsura în care sunteți dispuși să vi se facă greață

confortul este crimă confortul este crimă confortul este crimă

queer este disconfort, acum mai vreți să stăm împreună?

este în mine o furie fără corp, o furie fără anatomie

o furie care lovește vulgar, lovește huligană, lovește fără respect

este în mine o furie care nu poate fi cartografiată, care nu poate fi disecată cu instrumentele

voastre

este în mine o furie fără contur, este în mine o furie ca valurile unui ocean fără fund

cum o să înțelegeți această furie când ea e fără fund?

lipsa anatomiei este o tactică împotriva bisturiului dumneavoastră intelectual

ce veți face, cum veți omorî, cum veți reduce la ecuație ceva fără contur

ceva în valuri ca un ocean care urlă, care huruie pentru durerea crimei

care refuză să primească maluri, care roade maluri,

cum veți mai desena acum anatomia noastră?

cum o veți mai militariza pentru crimele voastre?

furia aceasta nu se fute, cum o să mai definiți acum monstruozitatea?

niciodată nu a fost vorba despre devenirea anală a misterelor universale

niciodată nu a fost substituirea unui obiect gaură pentru un alt obiect gaură

asta este ceea ce ați ales dvs să înțelegeți, pentru că e confortabil

și nu doar atât, asta ați ales dvs să faceți pentru că e natural, e normal, e ușor, e logic, e

frumos, e simplu, e bărbătesc, e alb, e bogat, e cultural, e deștept, e respectabil, e criminal

e ce vă asigură pe voi vouă, și moartea dispensabililor.

am auzit pe cineva spunând că așteaptă să vadă ce urmează în poezia queer după faza de

protest, după faza de urlet, după faza asta în care se critică

îmi cer scuze de la așteptările intelectuale mult prea rafinate, dar urmează mereu tot un urlet,

tot un protest

dacă furia aceasta capătă anatomie, dacă furia aceasta devine inteligibilă, desfășurată ilustru

pe paginile unei enciclopedii, cinevax a fost uitatx, cinevax a fost omisx

queer nu se termină niciodată

aceasta nu este lupta pentru niște rezervări de locuri în lojă

aceasta este lupta împotriva arhitecturii și libretului crimei

aceasta este lupta care vă întrerupe aria

aceasta este lupta care vă face imposibil confortul spectacolului

deși știu, ați plătit atât de mult, ați făcut atât de multe să fiți și voi acolo.

și ca să nu vă blocați în analize prea complexe, spectacolul e genocidul

spectacolul este crima, este moartea, este uciderea, este violul, este epurarea etnică, este

genocidul

la spectacolul ăsta priviți în tăcere, în sala de spectacol nici nu se tușește, altfel din loja

principală primești mustrări, comportă-te exemplar în fața artiștilor

și chiar știți să vă comportați atât de exemplar

furia queer nu o să stea niciodată la costum în sala de spectacol

furia queer o să pornească alarma de incendiu.

respectul este crimă, respectul este prețul biletului

respectul este condiționarea culturală a spectatorului la genocid

și banii, desigur, respectul și banii

și confortul.

acestea au mai fost spuse până acum, dar merită repetate

acestea nu sunt producții estetice originale, sper să nu jignească prea bine acordatele simțuri

aceste lucruri trebuie spuse în limba asta, limba asta nu e neutră

spațiul ăsta nu e neutru, spațiul ăsta pe care îl țineți la adăpostul ilustru al cunoașterii voastre

pocnește, dă în lături, nu mai poate duce atât de multă minciună

spațiul acesta tremură și nu mai suportă.

3

niciodată să nu motivezi ontologic pe criterii ale simțului estetic al posibilității

așa ceva e imposibil este o propoziție a crimei, este simțul comun al acordului la genocid

totul este real, realitatea este reală, dincolo de asta vin armele epistemei crimei:

asta nu e realitatea mea

asta este imposibil

asta nu mă privește

nu mă pot gândi la așa ceva, e prea mult

armele astea nu vin de nicăieri, armele astea au fost produse în fabricile culturii înalte

de unde învățăm că realitatea nu e simplă, e complicată,

realitatea nu e reală, e ireală

realitatea se arată în funcție de clasă

de unde învățăm că pentru a înțelege un genocid, trebuie întâi să trecem prin ontologiile sacre

prin logica tare, prin cunoașterea pură, pentru a critica un genocid întâi să înveți tot ce îl face

valid

planul ontic este planul în care se decide prețul cel mai bun

justiția este prețul cel mai bun

ființa se supune legii concurenței,

ontologia lumii e aspectul fiscal al crimei.

mi s-a spus că universul queer e lipsit de imaginație

nu există univers queer, este luare de acțiune queer

există actul de a înfrunta queer lumea

lumea nu începe cu mine, lumea nu începe de la mine

lumea nu se face din privirea mea , lumea nu se deschide din ochii mei

lumile sunt posibile abia când îmi critic privirea

lumile sunt posibile abia când eu pornește nu de la mine

și da, accept că nu am imaginație, dacă imaginația presupune plăsmuirea cu putere

oprimarea celorx văzutx ca accident, luarea în posesie a lumii drept colonie a metaforei.

imaginația este să înfrunți lumea cu tot ce vine ea, imaginația este să nu închizi ochii la ce te

doare

imaginația este să ai curajul de a accepta realitatea ca reală

imaginația este să vrei să lupți pentru că această realitate este oribilă

imaginația nu este o scuză, imaginația e revoluționară

imaginația nu este o cale de ieșire, imaginația este calea de străbatere.

și apoi au găsit digitalul, apoi au găsit artificialul și au spus:

para-lumea, para-puterea umană, para-responsabilitatea

algoritmul algoritmul algoritmul,

algoritmul nu a apărut în a opta zi a creației

algoritmul nu prelucrează date metafizice,

artificialul este doar un alt domeniu militarizat, o altă armă a irealității

de fiecare dată când am avut șansa să utilizăm ceva, acel ceva a fost făcut armă

internetul nu e viața reală

ba e fix viața reală, fix realitatea unde zilnic privești genocidul

unde zilnic privești apartheidul, unde zilnic privești foametea, unde zilnic privești bolile

ce spun acum nu poate suna poetic, ce spun acum nu poate suna interesant

pentru că așa sunt construite aceste cuvinte, așa sunt făcute aceste arme

nu este la modă să vorbești așa, nu înțelegi teoriile, nu ai simțul post- urilor.

tot ce este real este realitatea, tot ce este realitatea este real

în față ai un genocid, o să lupți împotriva lui, sau o să scrii fenomenologia percepției

genocidului postuman?

în față ai un genocid, o să te ridici împotriva lui, sau ai nevoie de cinci ani calendaristici să îți

demonstrezi pe foaie că ce e în fața ta e real?

cum suportați asta? cum puteți să vă retrageți? cum puteți să vă dați acordul la genocid,

motivând prin inteligența voastră superioară?

dacă teoria este procesul indefinit și inutil de a demonstra in-estetica crimei, păstrați-o

dacă teoria este imobilitatea lumii, păstrați-o

dacă teoria este haide mă băieți să ne punem și noi de acord că ăsta e un genocid

felicitări, sunteți farurile crimei.

pentru teorie drepturile persoanelor queer contează atunci când motivează banul

pentru teorie drepturile persoanelor queer contează atunci când motivează genocidul

pentru teorie drepturile persoanelor queer contează atunci când construiesc cariere

mă piș pe voi și în timpul ăsta urlu:

queer nu va spăla niciodată crima, queer nu va spăla niciodată genocidul

queer începe cu Palestina, queer începe cu Palestina, queer începe cu Palestina

queer începe cu Palestina, queer începe cu Palestina, queer începe cu Palestina.

4

queer începe cu Palestina

queer începe cu lupta de eliberare totală

queer începe cu lupta împotriva colonialismului

queer începe cu Palestina

queer începe cu lupta împotriva tuturor crimelor posibile pe baza unor economii rasiste

queer începe cu distrugerea sistemului psihiatric care nu are alt scop decât să asigure

siguranța crimei

queer începe din stradă

queer începe de sub stradă.

queer este continua restructurare a queer

queer este munci de eliberare, active

queer este demistificarea liberalizării drepturilor persoanelor oprimate

queer începe cu demistificarea queer

queer începe cu demistificarea națiunilor

queer începe cu demistificarea esențelor

queer începe cu demistificarea antisemitismului

o muncă de eliberare este o muncă de eliberare atât timp cât eliberează

queer nu dă voie ca queer să fie un simbol al crimei

queer nu dă voie să fie armă a imperiului

queer începe cu Palestina.

5

ce o să faceți cu această furie?

ce o să faceți cu această furie pe care nu o puteți militariza?

o veți căuta între picioare și veți găsi doar furie

o veți căuta între ochi și veți găsi doar furie

pe mine nu este loc de gen, este doar furie

programul politic al corpului meu prioritizează furia

programul politic al corpului meu se identifică cu furia

să prețuiești ziua în care corpul tău nu s-a mai simțit acasă în crimă

să prețuiești ziua în care corpul tău și-a găsit casa în corpul tău, refuzând crima

ziua în care ai luat-o razna, ziua în care te-ai descetățenit crimei

ziua în care te-ai dislocat după gardurile orașului

să o prețuiești ca ziua în care ai învățat să te iubești

nu a fost nevoie de dovezi, ai simțit în ziua aceea că ești acasă

să prețuiești ziua în care ai simțit, ai pus degetele pe substanța rasistă a lumii și te-ai dezis de

ea

să prețuiești ziua în care ți-ai pierdut mințile

în care ți-ai pierdut imaginea, în care ți-ai pierdut respectul

în care ți-ai pierdut confortul, în care ți-ai pierdut frumusețea.

pe mine nu este loc de gen, este doar furie

pe mine este doar loc de luptă

pe mine nu este loc de gen, este doar furie.

alexandru adam a scris stilizări, ap. şi volumul b-c, care apare curând.